marți, 30 martie 2010

Poezii din volumul ”Stropi de suflet” (3)

Întâlnirea

Pe o mescioară
La noi în cămară,
Musafirul nedorit
Din nou a venit.

Ronțăie în grabă mare,
Ce găsește-n a sa cale.
Face galerii în grindă,
Chiar și-n scândura din tindă.

Mieunel acu-l zărește
Și cu patimă-l pândește.
Pune gheara ascuțită
Pe ființa îngrozită.

Șoricioaica speriată
Îi spune îndată:
- Îndurare! Îndurare!
Vreau să-ți cer frumos iertare.
Că m-așteaptă acasă
O familie numeroasă,
Să le duc de cină,
Poate brânză, ori slănină.

Oana Sicobeanu
cls. a V-a
Școala Generală Ioan Th. Olteanu
Gheja-Luduș


Între mine și voi


Ce să aleg?
Altarul de oțel ce doare de fiecare dată când îl cred,
sau libertatea ce mă lasă să creez?
Ce să aleg?
Credința lor cea scurtă, sau gândul de copil prea învechit?
În ce să cad?
În cea mai neagră promisiune,
sau în dorința de a crede îm Infern?
Unde să trec?
Alături de-adevăruri mereu prezente și perfecte,
sau să mă las de partea celor slabi?
Ce să pătrund?
O lume-nchisă, repetată,
sau să mă las chiar eu cel repetat?
De ce să plec?
Ca să pătrund morminte și să încalc conflicte,
sau din plăcerea să devin pământ?
Cum să-nțeleg?
Că viața i-o-ntâmplare,
sau că-ntâmplarea-n sine sunt chiar eu?
Și cum să mor?
Din fiecare strigăt să-mi chem ființa înapoi,
sau să mă-nchid în minte, să repet:
”Ce să aleg? În ce să cad? Unde să trec?
Ce să pătrund? De ce să plec?
Cum să-nțeleg? Ș cum să mor?” - și-apoi să mor...

Adela Puiac
cls. a X-a D
Grup Școlar Industrial Luduș

Un comentariu:

  1. Evolutia Adelei e asa cum ne-am asteptat toti cei care o cunosteam:spre inalt!Felicitari!

    RăspundețiȘtergere